11 Kasım 2010 Perşembe

Hicaz Makamında Jazz...


Hamamizade Ismail Dede Efendi'den Wofgang Amadeus Mozart'a,  Hasselman'dan Nayi Osman Dede'ye Johann Sebastian Bach'tan Tamburi Cemil Bey'e.
Kısacası klasik batı müziği ile geleneksel türk musikisinin Jazz sentezi. Şimdilik çok uzatmıyorum. Daha uygun bir zamanda (bünyenin daha çok alkol içerdiği bir gece) bu oluşumla ilgili birkaç birşey yazılacak. Şimdilik sadece gözlerinizi kapatıp dinleyin.




Gabriel Faure'nin Pavane'sini es geçmekte olmaz, hatta kanlı canlı izlemeli dinlemeli, sonrada uyumalı artık. Yarın sabah işe gitmek gerekmekte.

2 yorum:

Alan's Psychedelic Breakfast dedi ki...

cuma günü tam da yola çıkmak üzereyken takılıp kaldım şarkıya ve evde olan yarım şişe şarabımı içtim eşliğinde. yetmedi, hemen mp3 çalara aktardım, şarkıyı da şarabı da yolluk ettim kendime. yol boyunca dinledim. bana uzun zaman sonra HiJazz'ı hatırlatan bu yazı için teşekkür etmek isterim.

Coordinate of Useful Idiot(s) dedi ki...

halen altını doldurabilecek kafaya sahip olamadım. bu bayram sevaba girip bir şarap gecesi yapmalı hijazz eşliğinde, belki üzerine biraz telvinde serpiştiririz. o zaman altını üstünü doldururuz.
Hijazz'ı bilen dinleyen bir rafinelikte zevke sahip oldugun için asıl ben teşekkür ederim :)

The World is a Deaf Machine